KÖPINFORMATION

SÄKERHET OCH TRYGGHET
Det är tryggt att handla hos oss. Biljardexperten är ledande inom biljard i Sverige. För att göra dina köp hos oss så enkelt som möjligt lägger vi stor vikt på att utveckla vår hemsida. Vi lagerför själva vårt sortiment, för att upprätthålla snabba och säkra leverans till våra kunder. Skulle du få problem med något du köpt hos oss behandlar vi reklamations- och returärenden så fort som möjligt både per telefon och e-post.

Vi jobbar kontinuerligt för att du som kund ska få bästa möjliga service före, under och efter ditt köp hos oss.

På Biljardexpertens hemsida använder vi krypterad dataöverföring. Betalnings -och personuppgifter sker genom säkra sidor på nätet. Vi har ett samarbete med Klarna för att kunna erbjuda dig en snabb och säker betalningsprocess. All känslig kreditkortsinformation som du skickar krypteras omgående så att ingen mer än du kan se informationen.

Priserna är gällande med förbehåll för fel och prisändringar.

Ångerrätt
Du som konsument har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. För att du ska känna dig helt trygg med ditt köp erbjuder Biljardexperten AB  istället trettio (30) dagars ångerrätt från det att du tar emot varan. 

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp, inklusive eventuell frakt- och hanteringskostnad, senast inom 10 dagar. 

Som kund betalar du däremot själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska returneras i väsentligen oförändrat skick och gärna i originalförpackning med tillhörande emballage. Att använda originalförpackningen är ofta en fördel då du som kund ansvarar för risken vid returfrakt. Denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. 

Innan ni returnerar varan, kontakta ni oss på 08-508 804 00 eller via mail på info@biljardexperten.se. Var noga med att bifoga ditt kundnummer och fakturanummer med returnerad försändelsen. 

Brev skickas till:
Biljardexperten AB
Box 451 05
104 30 Stockholm

Paket och bord skickas till:
Biljardexperten AB
Observatoriegatan 10
113 29 Stockholm

Reklamation
Om ni vill reklamera varan på grund av varan är skadad eller att Biljardexperten har skickat fel vara står vi för alla kostnader.

BETALNINGSALTERNATIV
Faktura
Privatpersoner genom Klarna (generellt sett 14 dagar netto eller avbetalning).
Kommuner (30 dagar netto).
Företag (15 dagar netto efter sedvanlig kreditprövning).

Kreditkort
Hos oss kan du använda följande kort genom:
1) PayPal: VISA, MASTERCARD/EUROCARD, AMEX.
2) Payson: VISA, MASTERCARD/EUROCARD.

Internetbank
För närvarande erbjuder vi dig betalning genom Internetbank Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB via Payson.

Postförskott
Vid postförskott betalar du din beställning när du hämtar ut paketet hos utlämningsstället. Vid betalning mot postförskott tillkommer en avgift på 50 kr. 

Räntefri Avbetalning
Nu kan ni köpa biljardbord räntefritt!

Uppläggningsavgift på 500 kr (engångskostnad) samt aviseringsavgift på 50 kr per månad tillkommer. 

Grundläggande för att få handla räntefritt:
- Lagstadgad handpenning på 20% till privatpersoner
- 20 år eller äldre och ha fast anställning
- Inte ha några betalningsanmärkningar


Då ni väljer räntefri avbetalning som betalningsalternativ kommer samtliga kostnader inklusive avgifter att framgå innan ni slutför köpet.

Väljer ni sedan att slutföra köpet kommer vi att ta en sedvanlig kreditupplysning.

Godkänner banken affären skickas ett kontrakt till er för underskrift som ni sedan skickar tillbaka till oss i bifogat kuvert.

Efter detta sker leverans av bordet till er.
 

På Biljardexperten värnar vi om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd (t.ex. skulle vi aldrig sälja dina personuppgifter till ett annat företag). Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in och använder din personliga information. Den beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.

Vad är en personuppgift och vad är en behandling av personuppgifter?

Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet. T.ex kan bilder och ljudupptagningar som behandlas i dator vara personuppgifter även om inga namn nämns. Krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter (t.ex. IP-nummer) är personuppgifter ifall de kan kopplas till fysiska personer.

Behandling av personuppgifter är allt som sker med personuppgifterna. Varje åtgärd som vidtas med personuppgifter utgör en behandling, oberoende av om den utförs automatiserat eller ej. Exempel på vanliga behandlingar är insamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, bearbetning, överföring och radering.

Vem är ansvarig för de personuppgifter vi samlar in?

Biljardexperten AB, org. nr 556324-6171, med adress Upplandsgatan 39, 113 28 Stockholm, är personuppgifts-ansvarig för företagets behandling av personuppgifter.

Vilka personuppgifter samlar vi in om dig som kund och i vilket ändamål?

ÄndamålBehandlingar som utförsKategorier av personuppgifter
För att kunna hantera bäställning/köp
  • Leverans
  • Identifikation och ålderskontroll
  • Hantering av betalning
  • Adresskontroll
  • Hantering av reklamations- och garantiärenden
  • Namn
  • Personnummer
  • Kontaktuppgifter (t.ex. adress, e-post och telefonnummer)
  • Betalningshistorik
  • Betalningsinformation
  • Kreditupplysningar från kreditupplysningsföretag
  • Köpinformation (t.ex. vilken vara som har beställts eller om varan ska levereras till en annan adress)
  • Användaruppgifter för Mina sidor (endast registrerade användare)
Laglig grund: Fullgörande av köpeavtalet. Denna insamling av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet. Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden inte fullgöras och vi tvingas därför neka dig köpet.
Lagringsperiod: Till dess att köpet har genomförts (inklusive leverans och betalning) och för en tid om 36 månader därefter i syfte att kunna hantera eventuella reklamations- och garantiärenden.
ÄndamålBehandlingar som utförsKategorier av personuppgifter
För att kunna fullgöra företagets rättsliga förpliktelserNödvändig hantering för uppfyllande av företagets rättsliga förpliktelser enligt lagkrav, domslut eller myndig- hetsbeslut (t.ex. bokföringslagen, penningtvättslagen eller reglerna om produktansvar och produkt- säkerhet, vilka kan kräva framtagande av kommunikation och information till allmänheten och kunder om produktlarm och produktåterkallelser vid exempelvis en defekt eller hälso- vådlig vara).
  • Namn
  • Personnummer
  • Kontaktuppgifter (t.ex. adress, e-post och telefonnummer)
  • Betalningshistorik
  • Betalningsinformation
  • Din korrespondens
  • Uppgift om köptidpunkt, köpställe, eventuellt fel/klagomål
  • Användaruppgifter för Mina sidor (endast registrerade användare)
Laglig grund: Rättslig förpliktelse. Denna insamling av dina personuppgifter krävs enligt lag. Om uppgifterna inte lämnas kan vår rättsliga skyldighet inte fullgöras och vi tvingas därför neka dig köpet.
Lagringsperiod: Till dess att köpet har genomförts (inklusive leverans och betalning) och för en tid om 36 månader därefter.
ÄndamålBehandlingar som utförsKategorier av personuppgifter
För att kunna hantera kundserviceärenden
  • Kommunikation och besvarande av eventuella frågor till kundservice (via telefon eller i digitala kanaler, inklusive sociala medier)
  • Identifiering
  • Utredning av eventuella klagomål- och supportärenden (inklusive teknisk support)
  • Namn
  • Personnummer
  • Kontaktuppgifter (t.ex. adress, e-post och telefonnummer)
  • Din korrespondens
  • Uppgift om köptidpunkt, köpställe, eventuellt fel/klagomål
  • Tekniska uppgifter om din utrustning
  • Användaruppgifter för Mina sidor (endast registrerade användare)
Laglig grund: Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och ditt berättigade intresse av att hantera kundserviceärenden.
Lagringsperiod: Till dess att köpet kundserviceärendet har avslutats.
ÄndamålBehandlingar som utförsKategorier av personuppgifter
För att kunna utvärdera, utveckla och förbättra våra tjänster, produkter och system för våra kunder
  • Anpassning av tjänster för att bli mer användarvänliga
  • Framtagande av underlag i syfte att förbättra varu- och logistikflöden (t.ex. genom att kunna prognostisera inköp, lager och leveranser)
  • Framtagande av underlag för att ut- veckla och förbättra vårt sortiment
  • Framtagande av underlag för att utveckla och förbättra vår resurs- effektivitet ur ett miljö- och hållbarhetsperspektiv (t.ex. genom att effektivisera inköp och planering av leveranser)
  • Ge våra kunder möjligheten att på- verka vårt sortiment
  • Framtagande av underlag för att förbättra IT-system i syfte att generellt höja säkerheten för företaget och våra besökare/kunder
  • Analyser av de uppgifter vi samlar in för ändamålet. Baserat på de uppgifter vi samlar in (t.ex. köphistorik, ålder och kön) sorteras du in i en kundgrupp (s.k. kundsegment) för vilket analyser sedan görs på en aggregerad nivå med hjälp av avidentifierade eller pseudonymiserade data, utan någon koppling till dig som individ. Insikterna från analysen ligger till grund för vilka produkter som köps in och hur vi utvecklar våra webbtjänster
  • Ålder
  • Kön
  • Bostadsort
  • Korrespondens och feedback avseende våra tjänster och produkter
  • Köp- och användargenererade data (t.ex. klick- och besöks- historik)
  • Tekniska data rörande enheter som används och dess inställningar (t.ex. språkinställ- ning, IP-adress, webbläsarinställ- ningar, tidzon, operativsystem, skärmupplösning och plattform)
  • Information om hur du har interagerat med oss, dvs. hur du har använt tjänsten, in- loggningsmetod, var och hur länge olika sidor besökts, svarstider, nedladdningsfel, hur du når och lämnar tjänsten etc.
Laglig grund: Berättigat intresse. Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och våra kunders berättigade intresse av att utvärdera, utveckla och förbättra våra tjänster, produkter och system.
Lagringsperiod: Från insamlandet och för en tid om 36 månader därefter.
ÄndamålBehandlingar som utförsKategorier av personuppgifter
För att kunna för- hindra missbruk av en tjänst eller för att förhindra, förebygga och utreda brott mot företaget
  • Förhindrande och utredning av eventuella bedrägerier eller andra lagöverträdelser (t.ex. incidentrap- portering i butik)
  • Förhindrande av skräppostutskick, phishing, trakasserier, försök till olovlig inloggning på användarkon- ton eller andra åtgärder som är förbjudna enligt lag eller våra köp-, medlems- eller tjänstevillkor
  • Skydd och förbättring av vår IT-miljö mot angrepp och intrång
  • Personnummer
  • Videoinspelningar från kamerabevakning
  • Köp- och användargenererade data (t.ex. klick- och besöks- historik)
  • Tekniska data rörande enheter som används och dess inställningar (t.ex. språkinställ- ning, IP-adress, webbläsarinställ- ningar, tidzon, operativsystem, skärmupplösning och plattform)
  • Uppgifter om hur våra digitala tjänster används
Laglig grund: Fullgörande av rättslig förpliktelse (om sådan föreligger) alternativt berättigat intresse. Ifall ingen rättslig förpliktelse föreligger är behandlingen nödvändig för att tillgodose vårt berättigade intresse av att förhindra missbruk av en tjänst eller för att förhindra, förebygga och utreda brott mot företaget.
Lagringsperiod: Från insamlandet och för en tid om 36 månader därefter.

Från vilka källor hämtar vi dina personuppgifter?

Utöver de uppgifter du själv lämnar till oss, eller som vi samlar in från dig utifrån dina köp och hur du använder våra tjänster, kan vi också komma att samla in personuppgifter från någon annan (s.k. tredje part). De uppgifter vi samlar in från tredje part är följande: 1) Adressuppgifter från offentliga register för att vara säkra på att vi har rätt adressuppgifter till dig. 2) Uppgifter om kreditvärdighet från kreditvärderingsinstitut, banker eller upplysningsföretag.

Vilka kan vi komma att dela dina personuppgifter med?

Personuppgiftsbiträden. I de fall det är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda våra tjänster delar vi dina personuppgifter med företag som är s.k. personuppgiftsbiträden för oss. Ett personuppgiftsbiträde är ett företag som behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner. Vi har personuppgiftsbiträden som hjälper oss med: 1) Transporter (logistikföretag och speditörer). 2) Betallösningar (kortinlösande företag, banker och andra betaltjänstleverantörer). 3) Marknadsföring (print och distribution, sociala medier, mediebyråer eller reklambyråer). 4) IT-tjänster (företag som hanterar nödvändig drift, teknisk support och underhåll av våra IT-lösningar). När dina personuppgifter delas med personuppgiftsbiträden sker det endast för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi har samlat in informationen (t.ex. för att kunna uppfylla våra åtaganden enligt köpeavtalet). Vi kontrollerar alla person- uppgiftsbiträden för att säkerställa att de kan lämna tillräckliga garantier avseende säkerheten och sekretessen för personuppgifter. Vi har skriftliga avtal med alla personuppgiftsbiträden genom vilka de garanterar säkerheten för de personuppgifter som behandlas och åtar sig att följa våra säkerhetskrav samt begränsningar och krav avseende internationell överföring av personuppgifter. Företag som är självständigt personuppgiftsansvariga. Vi delar även dina personuppgifter med vissa företag som är självständigt personuppgiftsansvariga. Att företaget är självständigt personuppgiftsansvarig innebär att det inte är vi som styr hur informationen som lämnas till företaget ska behandlas. Självständiga personuppgiftsansvariga som vi delar dina personuppgifter med är: 1) Statliga myndigheter (polisen, skatteverket eller andra myndigheter) om vi är skyldiga att göra det enligt lag eller vid misstanke om brott. 2) Företag som ombesörjer allmänna varutransporter (logistikföretag och speditörer). 3) Företag som erbjuder betallösningar (kortinlösande företag, banker och andra betaltjänstleverantörer). När dina personuppgifter delas med ett företag som är självständigt personuppgiftsansvarig gäller det företagets integritetspolicy och personuppgiftshantering

Var behandlar vi dina personuppgifter?

Vi strävar alltid efter att dina personuppgifter ska behandlas inom EU/EES och alla våra egna IT- system finns inom EU/EES. Vid systemmässig support och underhåll kan vi dock vara tvungna att överföra informationen till ett land utanför EU/EES, t.ex. om vi delar dina personuppgifter med ett personuppgiftsbiträde som, antingen själv eller genom en underleverantör, är etablerad eller lagrar information i ett land utanför EU/EES. Biträdet får i dessa fall endast ta del av den information som är relevant för ändamålet (t.ex. loggfiler). Oavsett i vilket land dina personuppgifter behandlas vidtar vi alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att skyddsnivån är densamma som inom EU/EES. I de fall personuppgifter behandlas utanför EU/EES garanteras skyddsnivån antingen genom ett beslut från EU-kommissionen om att landet ifråga säkerställer en adekvat skyddsnivå eller genom användandet av s.k. lämpliga skyddsåtgärder. Exempel på lämpliga skyddsåtgärder är godkänd uppförandekod i mottagarlandet, standardavtalsklausuler, bindande företagsinterna regler eller Privacy Shield. Om du vill få en kopia av de skyddsåtgärder som har vidtagits eller information om var dessa har gjorts tillgängliga är du välkommen att kontakta oss.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål. Se mer om de specifika lagringsperioderna under respektive ändamål.

Vad har du för rättigheter som registrerad?

Rätt till tillgång (s.k. registerutdrag). Vi är alltid öppna och transparenta med hur vi behandlar dina personuppgifter och ifall du vill få en djupare insikt i vilka personuppgifter vi behandlar om just dig kan du begära att få tillgång till uppgifterna (informationen lämnas i form av ett registerutdrag med angivande av ändamål, kategorier av personuppgifter, kategorier av mottagare, lagringsperioder, information om varifrån informationen har samlats in och förekomsten av automatiserat beslutsfattande). Tänk på att ifall vi mottar en begäran om tillgång kan vi komma att fråga om ytterligare uppgifter för att säkerställa en effektiv hantering av din begäran och att informationen lämnas till rätt person. Rätt till rättelse Du kan begära att dina personuppgifter rättas ifall uppgifterna är felaktiga. Inom ramen för det angivna ändamålet har du också rätt att komplettera eventuellt ofullständiga personuppgifter. Rätt till radering Du kan begära radering av personuppgifter vi behandlar om dig ifall:

  • Uppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål för vilka de har samlats in eller behandlats.
  • Du invänder mot en intresseavvägning vi har gjort baserat på berättigat intresse och ditt skäl för invändning väger tyngre än vårt berättigade intresse.
  • Du invänder mot behandling för direktmarknadsföringsändamål.
  • Personuppgifterna behandlas på ett olagligt sätt.
  • Personuppgifterna måste raderas för att uppfylla en rättslig förpliktelse vi omfattas av.
  • Personuppgifter har samlats in om ett barn (under 13 år) som du har föräldraansvaret för och insamlandet har skett i samband med erbjudande av informationssamhällets tjänster (t.ex. sociala medier).

Tänk på att vi kan ha rätt att neka din begäran ifall det finns legala skyldigheter som hindrar oss från att omedelbart radera vissa personuppgifter. Dessa skyldigheter kommer från bokförings- och skattelagstiftning, bank- och penningtvättslagstiftning, men också från konsumenträttslagstiftning. Det kan också hända att behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk. Skulle vi vara förhindrade att tillmötesgå en begäran om radering kommer vi istället att blockera personuppgifterna från att kunna användas till andra syften än det syfte som hindrar den begärda raderingen. Rätt till begränsning Du har rätt att begära att vår behandling av dina personuppgifter begränsas. Om du bestrider att personuppgifterna vi behandlar är korrekta kan du begära en begränsad behandlingunder den tid vi behöver för att kontrollera huruvida personuppgifterna är korrekta. Om vi inte längre behöver personuppgifterna för de fastställda ändamålen, men du däremot behöver dem för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk, kan du begära begränsad behandling av uppgifterna hos oss. Det innebär att du kan begära att vi inte raderar dina uppgifter. Om du har invänt mot en intresseavvägning av berättigat intresse som vi har gjort som laglig grund för ett ändamål kan du begära begränsad behandling under den tid vi behöver för att kontrollera huruvida våra berättigade intressen väger tyngre än dina intressen av att få uppgifterna raderade. Om behandlingen har begränsats enligt någon av situationerna ovan får vi bara, utöver själva lagringen, behandla uppgifterna för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk, för att skydda någon annans rättigheter eller ifall du har lämnat ditt samtycke. Rätt att göra invändningar mot viss typ av behandling. Du har alltid rätt att slippa direktmarknadsföring och att invända mot all behandling av personuppgifter som bygger på en intresseavvägning. Berättigat intresse: I de fall vi använder en intresseavvägning som laglig grund för ett ändamål har du möjlighet att invända mot behandlingen. För att kunna fortsätta behandla dina personuppgifter efter en sådan invändning behöver vi kunna visa ett tvingande berättigat skäl för den aktuella behandlingen som väger tyngre än dina intressen, rättigheter eller friheter. I annat fall får vi bara behandla uppgifterna för att fastställa, utöva eller försvara rättsliga anspråk. Direktmarknadsföring (inklusive analyser som utförs för direktmarknadsföringsändamål): Du har möjlighet att invända mot att dina personuppgifter behandlas för direktmarknadsföring. Invändningen omfattar även de analyser av personuppgifter (s.k. profilering) som utförs för direktmarknadsförings- ändamål. Med direktmarknadsföring avses alla typer av uppsökande marknadsföringsåtgärder (t.ex. via post, e-post och sms). Marknadsföringsåtgärder där du som kund aktivt valt att använda en av våra tjänster eller annars sökt upp oss för att få veta mer om våra tjänster räknas inte som direktmarknadsföring (t.ex. produktrekommendationer eller andra funktioner och erbjudanden på våra webbsidor). Om du invänder mot direktmarknadsföring kommer vi att upphöra med behandlingen av dina personuppgifter för det ändamålet liksom upphöra med alla typer av direktmarknadsföringsåtgärder. Tänk på att du alltid har möjlighet att påverka vilka kanaler vi ska använda för utskick och personliga erbjudanden. T.ex. kan du välja att endast få erbjudanden från oss via e-post, men inte sms. I så fall ska du inte invända mot personuppgiftsbehandlingen som sådan utan istället begränsa våra kommunikationskanaler (genom att ändra inställningarna på Mina sidor eller kontakta kundservice). Rätt till dataportabilitet. Om vår rätt att behandla dina personuppgifter grundar sig antingen på ditt samtycke eller fullgörande av ett avtal med dig har du rätt att begära att få de uppgifter som rör dig och som du har lämnat till oss överförda till en annan personuppgiftsansvarig (s.k. dataportabilitet). En förutsättning för dataportabilitet är att överföringen är tekniskt möjlig och kan ske automatiserad.

Hur hanterar vi personnummer?

Vi kommer bara att behandla ditt personnummer när det är klart motiverat med hänsyn till ändamålet, nödvändigt för säker identifiering eller om det finns något annat beaktansvärt skäl. Vi minimerar alltid användandet av ditt personnummer i så stor utsträckning som möjligt genom att, i de fall det är tillräckligt, istället använda ditt födelsenummer.

Vad är cookies och hur använder vi det?

Cookies är en liten textfil bestående av bokstäver och siffror som skickas från vår webbserver och sparas på din webbläsare eller enhet. På våra webbsidor använder vi följande cookies:

  • Sessionscookies (en tillfällig cookie som upphör när du stänger din webbläsare eller enhet).
  • Varaktiga cookies (cookies som ligger kvar på din dator tills du tar bort dem eller de går ut).
  • Förstapartscookies (cookies som sätts av webbplatsen du besöker).
  • Tredjepartscookies (cookies som satts av en tredjeparts webbplats. Hos oss används dessa i första hand för analyser, t.ex. Google Analytics.).
  • Liknande tekniker (tekniker som lagrar information i din webbläsare eller i din enhet på ett sätt som liknar cookies).

De cookies vi använder förbättrar normalt sett de tjänster vi erbjuder. Några av våra tjänster behöver cookies för att fungera korrekt, medan andra förbättrar tjänsterna för dig. Vi använder cookies för övergripande analytisk information avseende din användning av våra tjänster och för att spara funktionella inställningar så som språk och andra uppgifter. Vi använder även cookies för att kunna rikta relevant marknadsföring till dig.

Kan du själv styra användningen av cookies?

Ja! Din webbläsare eller enhet ger dig möjlighet att ändra inställningarna för användningen och omfattningen av cookies. Gå till inställningarna för din webbläsare eller enhet för att lära dig mer om hur du justerar inställningarna för cookies. Exempel på sådant du kan justera är blockering av alla cookies, att endast acceptera förstapartscookies eller att radera cookies när du stänger ner din webbläsare. Ha i åtanke att vissa av våra tjänster kanske inte fungerar ifall du blockerar eller raderar cookies. Du kan läsa mer om cookies generellt på post- och telestyrelsens webbsida, pts.se.

Hur skyddas dina personuppgifter?

Vi använder IT-system för att skydda sekretessen, integriteten och tillgången till personuppgifter. Vi har vidtagit särskilda säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot olovlig eller obehörig behandling (såsom olovlig tillgång, förlust, förstörelse eller skada). Endast de personer som faktiskt behöver behandla dina personuppgifter för att vi ska kunna uppfylla våra angivna ändamål har tillgång till dem.

Vad innebär det att Datainspektionen är tillsynsmyndighet?

Datainspektionen är ansvarig för att övervaka tillämpningen av lagstiftningen, och den som anser att ett företag hanterar personuppgifter på ett felaktigt sätt kan lämna in ett klagomål till Datainspektionen.

Hur kontaktar du oss lättast vid frågor om dataskydd?

Vi kan komma att göra ändringar i vår integritetspolicy. Den senaste versionen av integritetspolicyn finns alltid här på webbplatsen. Vid uppdateringar som är av avgörande betydelse för vår behandling av personuppgifter (exempelvis ändring av angivna ändamål eller kategorier av personuppgifter) eller uppdateringar som inte är avgörande betydelse för behandlingen men som kan vara av avgörande betydelse för dig, kommer du att få information på biljardexperten.se och via e-post (ifall du har angivet e-post) i god tid innan uppdateringarna börjar gälla. När vi tillgängliggör information om uppdateringar kommer vi även att förklara innebörden av uppdateringarna och hur de kan påverka dig.


No products

To be determined Leverans
0kr Total

Till kassan