FRAKTER OCH RETURER

Leveransalternativ

Vi skickar vanligtvis våra paket med Posten eller DHL. Vid bordsleveranser samt försändelser till företag och kommuner använder vi DHL som distributör. Du får ett kollinummer per e-mail från oss när paketet skickas. Detta använder du för att spåra och hämta ut ditt paket. Du kan spåra ditt paket med hjälp av Postens kolli-ID på www.posten.se eller DHL:s sändningsnummer på www.dhl.se . För närvarande går det inte att spåra brevförsändelser. Har du beställt per postförskott betalar du din försändelse vid utlämningsstället.

Leveranstid

Alla beställningar skickas i regel inom 2 arbetsdagar. Skulle leveranstiden på din beställning överskrida 7 dagar så tar vi personligen kontakt med dig. Ditt paket finns att hämta på närmaste utlämningsställe i 2 veckor. Paket som skickats per postförskott och inte hämtas ut debiterar vi en straffavgift på 300 kronor i form av en faktura från inkasso.

Fraktkostnad

Samtliga biljardbord med undantag för hobbybordet Mate, skickas fraktfritt inom Sverige (gäller även begagnade biljardbord). Fraktkostnaden på övriga produkter framgår i varukorgen och i kassan innan ni slutför beställningen. Om ni väljer att betala mot postförskott tillkommer en avgift på 50 kr.

Fraktskada
Finns fraktskador på emballaget. Öppna kartongen och inspektera om det finns några skador på godset. Om det gör det be chauffören notera det på fraktsedeln.

Det kan finnas dolda fel som inte syns på emballaget så vänligen packa upp godset snarast för inspektion. Rätten för reklamation av godset utgår inom 6 dagar till fraktbolaget.

Eventuell fraktskada skall anmälas till DHL, 0771-345 345. Välj alt. 4, skada. Uppge sändningsnummer och typ av skada. Ring även Biljardexperten på 08-508 804 00 och uppge sändningsnumret.

RETURER OCH BYTEN
Brev skickas till:
Biljardexperten AB
Box 451 05
104 30  Stockholm

Paket och bord skickas till:
Biljardexperten AB
Observatoriegatan 10
113 29  Stockholm

Retur av vara
Var noga med att fylla i ditt kundnummer och fakturanummer. Skriv en förklarande text om att du vill returnera varan. När vi mottagit varan och godkänt returen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Returfrakten betalar du själv. Observera att du kan bli skyldig att betala ersättning för värdeminskning av varan om den använts mer än vad som behövdes för att fastställa dess egenskaper och funktion.

Byte av vara 
Var noga med att fylla i ditt kundnummer och fakturanummer. Skriv en förklarande text om att du vill göra ett byte mot annan vara. När vi fått varan och godkänt bytet skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden, och om den är billigare får du skillnaden tillgodo eller utbetald.

Reklamation av vara
Vid hantering av reklamationer tillämpar vi alltid Konsumentköplagen. Vid reklamation kontaktar du oss så snart du upptäckt felet. När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, sänder vi dig en ny vara. Alternativt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Det är viktigt att du meddelar oss om hur du vill göra.

Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Har du använt kreditkort vid betalning så för vi tillbaka pengarna till ditt kort.